Når din drøm går i opfyldelse

Posted by: akupunktur-hovedpine.dk - Posted on:

Mange mennesker går med drømmen om at blive selvstændig. Det er blevet meget populært at være ’entreprenør’ og mange unge mennesker drømmer om at stå på egne ben og selv skabe deres levevej på deres helt egen måde.

I løbet af de senere år er det også blevet mere populært i Danmark at blive selvstændig inden for mange forskellige brancher og områder. I gamle dage var det primært håndværker og restaurationsbranchen, der løb med iværksætterne, men i dag er det alt fra klinikker, terapeuter, konsulenter inden for alt mellem himmel og jord

Et CVR nummer er ikke en virksomhed

Det er nemt at få et cvr nr. Det tager 5 minutter at udfylde papirerne på nettet og vupti, så kan du starte din virksomhed. Men det var den allernemmeste del. Den svære del er og bliver at tjene penge på din drøm. Derfor skal din økonomi være på plads, planlagt og gennemarbejdet før du kaster dig ud dit nye liv. Det koster nemlig penge at tjene penge Når hobbyprojektet bliver til virkelighed.

Lokaler og inventar koster penge

Hvis du starter en lille kaffeshop eller en sandwichbar op skal du holde til et sted. Dine kunder skal vide, hvor du ligger henne i byen og hvor din kan få netop din kaffe eller bagel med laks og rygeost. At finde det rette lokale, det rigtige sted til den rigtige pris kan være noget af et eventyr.

Det sted du finder kan været et sted, som du lige præcis har råd til og som har det rigtige antal kvadratmeter, men som ligger i et stræde, hvor folk normalt kun går forbi i weekenderne på grund af trafikken. Så beliggenhed er meget vigtigt.

Markedsføring og åbningstilbud

Du skal tænke over hvordan du tiltrækker gæster til dit nye hip-sted og hvordan ’hele byen’ kommer til at vide, at du findes. Der skal sættes penge af til markedsføring, eller du skal selv i gang med at markedsføre dig via de sociale medier og forsøge at få opmærksomhed og kunder den vej rundt.

Du kan starte med at tænke over, hvilke åbningstilbud, du vil have de første 14 dage eller den første måned, så du på den måde tiltrækker mennesker, de lærer dit produkt at kende og du starter med at opbygge en relation til dem. Du kan også tænke over nogle ”loyalitetsprogrammer” som sikrer at folk kommer igen – det kan være klippekort, rabatter til arrangementer eller særpriser på enkelte produkter.